ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
3 клас
ІІ семестр
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 7
Робота з літературним твором
КРАДЕНИЙ ВІЛ
Мав чоловік сина. От виріс хлопець та такий собі
красень, хоч картину з нього малюй, а до роботи щось не дуже
квапиться.
Якось питає в нього батько:
-
Чи не пора, синку, за якесь діло братися?
А той стоїть і чухає потилицю:
-
Та не знаю, тату, за що й братися…
-
Гаразд, - озвався батько. – Підемо по світу, поглянемо, як інші живуть.
Може, й тобі якась там робота до серця припаде.
Ішли вони, йшли, вже й назад повернули, коли дивляться –
під лісом віл пасеться.
-
Я цього вола вкраду! – каже тоді син.
-
Що ж, - зітхає батько, - то кради…
Зловив син вола, взяв на налигач і привів.
-
Жени його додому. А я в село загляну – знайомого провідаю, - сказав
йому батько.
Повернувся пізно, а вже до того дня зарізали вола і зварили
багату вечерю. Син затулив ряднами всі вікна, аби хтось не підглянув, і аж
потому сів до столу.
-
Стривай, - каже батько. – Спершу собі поміряємо шиї. Побачимо, хто
ліпше з нас погладшає.
Поміряли шиї, взялися за їжу. Батько – той їсть повагом, наче
в гостях, а син поспішає, немов на пожежу. Загавкає собака, а він усе мерщій
ховає до комори. І вночі не спав: весь час йому здавалося, що хазяїн вола
об’явився.
Через місяць того вола з’їли. Повеселішав парубок.
-
Ану, сину, - каже тоді батько, - поміряємо шиї.
Поміряли. У батька шия на два пальці більша, а в сина – тонша
стала.
-
Це тому, чоловічку, що ти крадене їв! – сміється з нього батько.
-
А ви хіба купували, тату? – дивується син.
-
Еге, я їв своє, тому і погладшав, - примружив старий очі. – Пам’ятаєш,
я в село заходив? Це тоді хазяїну я за вола односив гроші.
Син аж вирячився з дива.
-
Ну, сину, - каже батько, - то, може, знову підеш вола красти?
-
Ні, хай йому всячина! – сказав син. – Більше не буду красти. Радше
піду волами землю орати та хліб сіяти.
(297 слів)
___________
Налигач – мотузка, яку
прив’язують до рогів худоби.
Завдання:
1. Жанр прочитаного твору.
А казка
Б вірш
В байка
2. Чому батько згодився, щоб син украв
вола?
А щоб приготувати багату вечерю;
Б щоб провчити сина;
В щоб подарувати знайомому.
3. Чому в сина шия тонша стала?
А бо він їв крадене;
Б бо він землю орав;
В бо він погано спав уночі.
4. Запиши дійових осіб твору.
__________________________________________________________________
5. Віднови послідовність пунктів плану
відповідно до змісту твору.
⃝ Пошуки роботи.
⃝ Мав чоловік гарного сина.
⃝ Минув місяць.
⃝ Багата вечеря.
⃝ Більше не буду красти.
⃝ Крадіжка вола.
6.Продовж речення.
Більше не буду ______ . Радше піду волами ______________________________.
7. Чого вчить цей твір?
__________________________________________________________________
Немає коментарів:
Дописати коментар